Tuesday, August 16, 2011

Kerajaan KEDAH tumpukan program pembangunan sahsiah remaja

ALOR SETAR - Kerajaan Negeri tetap memberikan tumpuan dalam usaha meningkatkan sahsiah di kalangan remaja serta belia di negeri ini dengan menganjurkan pelbagai program.

Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Kesenian dan Warisan serta Kebudayaan, YB Dr. Hamdan Mohamed Khalib berkata, program-program yang diadakan itu dijalankan mengikut daerah-daerah di negeri ini.

"Antara program yang dijalankan ialah penganjuran sukan permotoran di Sungai Petani baru-baru ini dalam usaha memberikan keyakinan dan semangat kepada golongan remaja dan juga belia" ujarnya.

Menurutnya, program yang bersesuaian juga turut dijalankan di peringkat daerah dalam usaha menarik minat golongan remaja dan belia untuk menyertainya.

"Kita ingin mendidik golongan remaja dan belia untuk membabitkan diri dalam bidang yang bermanfaat seperti program sukan dan kebudayaan." jelasnya.

Dr. Hamdan menjelaskan, usaha memajukan program belia di negeri ini perlulah dipertingkatkan dalam usaha membantu golongan belia memajukan diri.

"Apa yang penting, kita ingin melihat golongan belia mampu meningkatkan keupayaan diri dengan program-program yang berupaya memberikan kebaikan kepada mereka." katanya.

No comments:

Post a Comment